fbpx

De Serious Game

In de les

Door onze Serious Game te verbinden met een reanimatiepop geeft de game live feedback en worden spelers uitgedaagd actief te leren reanimeren. In plaats van passief naar de instructeur luisteren laat de game spelers zelfstandig hands-on oefenen. De leerkracht faciliteert het leerproces volgens de onderwijsmethode Begeleid Zelfstandig Leren. Het lespakket geeft onbeperkt toegang tot de game en het online platform met verdiepende educatieve content.

Self-Directed Learning

Het modulaire leersysteem van de game zorgt ervoor dat leerlingen leiding nemen over hun eigen leerproces

Burgerschap

Door te ervaren dat het belangrijk is om er voor elkaar te zijn krijgen leerlingen meer besef van hun rol in de wereld om zich heen

Samenwerken

Door leerlingen in tweetallen om een pop te positioneren laten wij ze samen door het leerproces gaan. Hier leren ze elkaar motiveren en samen te werken.

Digitale geletterdheid

Leerlingen leren kwalitatief reanimeren door digitale hulpmiddelen effectief in te zetten tijdens het on- en offline leerproces.

Het programma

Onze missie is het makkelijk te maken voor leraren om hun leerlingen te leren reanimeren. 

voorbereiding

lesbrief

Om vertrouwd te raken met het programma ontvang je een lesbrief waarin duidelijk uitgelegd staat hoe je jouw leerlingen begeleidt in leren reanimeren en hoe je de materialen moet gebruiken.

de theorie

online platform

Het platform biedt interessante educatieve content voor leerlingen om meer te weten te komen over een hartstilstand. Ook de leerkracht kan hier kennis opdoen om de cursus succesvol te faciliteren.

de praktijk

serious game

Leerlingen spelen minigames terwijl ze oefenen op een reanimatiepop die is verbonden met de game. De intuïtieve feedback en scores vanuit de game laten leerlingen zichzelf in 25 minuten opleiden.

afsluiting

toernooi

Scholen strijden in het championship voor de landelijke beker. Spelers halen een score op basis van hun vaardigheden en de winnende school pakt de jaarlijkse titel en ontvangt de prijs.

Olga Roelofs

MAVO aan Zee

Onze leerlingen hebben het programma geprobeerd. Aan hun rode hoofden en positieve reacties te zien werkt dit programma. We zijn enthousiast!

Dirk van den Born

Barlaeus Gymnasium

Het spelelement maakte reanimeren voor de leerlingen zeer aantrekkelijk. Voor ons was het fijn om vanaf de zijlijn te zien hoe de leerlingen flink aan de slag gingen.

Scroll Up